0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Et stille halløjsa
... her lige midt imellem natningens stilhed og nydningens morgen, hvor mit hoved stadig hører et ekko af Inger Christensens stemme og stemningen fra Aprilbrevet. Forandrende, forundrende, forløsende, belyst og oplyst, udfoldet og samlende ...
°°°°°
Med som til sprog intet andet end himmel, ingen hamren med knyttede næver, kun digtet der frit folder fremtiden ud som en faldskærm af silke og stilhed, en vifte af skiftet belysning, lidenskabelig stjernesendt stejl ligegyldighed spundet til sind, mens vi går på vores egen lidt rullende måde rundt om solen. Så er vi ved huset.
Jeg håber, du sover og drømmer dejligt og har fået ro efter gårsdagens hændelser og ikke har mareridt om tandfeen med de gule tænder og den glubske pengemund ;)) ... og jeg, som ellers altid har gået og troet, at tandfeer var både trøstende og givende?
Nej, ingen mareridt om tandfeen, så hellere drømme som her på modersmålet og det Tafdrupske sprog med "Trækfuglens kompas" i hånden, så man altid kan finde hjem :))
Ordene rejser
Jeg bor i et andet land, men forlader alligevel ikke mit hjem. Alfabetet tager jeg med og grammatikkens strukturer, ordenes betydning og betoning. Uanset hvor på kloden jeg slår mig ned, bor jeg i sproget, jeg er født ind i. Ingen storm af andre sprog vælter mit omkuld. Jeg er jeg i mit eget sprog - drømmer på det, der tilfældigt blev mit modersmål. Jeg skriver hjemme, skriver ude, overalt det samme: Ordene har trækfuglehjerte, viser dissektionen, de vil nå en anden, og jeg lever med disse fugleord, deres sang og hæse skrig.
Pia Tafdrup
Tidlige morgenkaffeduftende hilsner til dig RoseMarie
|
|
|
|