0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Inger Christensen, ja ... :)) Altid kan hun sige mig noget og som regel noget dejligt, som gør glæden ved livet en lille tand større og dybere :)) Hun må være mange nye danske poeters "mor" og inspiration?
Og lad os bare fortsætte sådan, liggende på ryggen med ansigtet og øjnene vendt mod himlen og skyerne :)) her med Henrik S. Holck fra "Vi må være som alt".
SKYBILLEDE
næsten udviskede skyers drift disse sejl over himlen sart og gennemsigtig dis og næsten udviskede skyers blottede drømeksistenser over himlen som de tidlige morgendyr mod livsbegyndelse sart blå og gennemsigtig dis over forkroppede tanker under vindrejserne her og her og her næsten udvisket de indbyrdes forhold svævende sart blåt næsten borte hvidt gående fjernere over himlen en ufornægtelig samforståelse og denne denne sarthed i det hele
Og herefter må vi vende os om og la' blikket søge mod havet for at følges med Holcks poesi imellem os :))
SOM ALT
som åbent morgenhav skal vi ses når vi træder ind i lyset der skal bringe sig fordi vi og alt andet er tilsigtet
solunivers af skabelse mellem livstilstandens begyndelse og slutning
som alt ja som alt skal vi beskues af vore indre legemer når vi går ind i dette hvide rum hvor murværket endnu ikke er revnet
og vi skal videreførelsen af det vendte syn når alt går sammen og det ene er som følge af det andet
vindene må os og særlig lyset i solunivers spændt som hud over træerne
som vi skal omfavne og genkende som dele af vore bevidstheder
som åbent morgenhav skal vi beskues ikke tungt og ikke bortbølgende men blotlagt i en levenhed strakt frem som snegleøjne
Jeg ved ikke, hvordan det er med dig, men når jeg læser Holck, så banker mit hjerte lidt hurtigere og åndedrættet bli'r en smule dybere :)))))
Ha' en herlig dag, gerne både med puls og vejrtrækning :)))
RoseMarie
|
|
|
|