1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Højsa RM..
Jah, elefanten var nemlig en humørfyldt her(lig)tug’, forøvrigt sjovt at se programmet i sin desværre opdelte helhed, den afslappede atmosfære osv. Larsen ér jo en lyrikbamse, og se bare, hvordan elefanten tages med storm, når melodikassen bringes ind under armhulen og der fra gabet udspringer små viseluller, fremragende.
Drabene på Utøya var slemt, kender flere, der slet ikke ku’ forholde sig til psykopatien og ikke ville tale om det. De var jo ikke impliceret, og noget måtte hurtigst muligt glemmes, bringes ud af virkelighedsrummet. Det var simpelthen umuligt at forholde sig til sådan et mareridt. Involverede har ikke den mulighed, derudover harmedes mange jo overalt i verden over historien, der bragte dem sammen om noget, på tværs af politiske og livssynsskel. Mærkværdigt er det immervæk altid at se, hvordan de grusomste hændelser hurtigt går i glemmebogen, på nær for dem der jo skal leve med dem, og ofte sidder alene tilbage i en historie de sjældent kommer ud af. Dér ka’ lyrik og musik måske være et brugbart værktøj, dvs. muligheden for at historien ka kommunikeres ind i andre, at ku leve med sig selv og sin historie i erindring. At leve med og i historien, var jo elefantens mestring, digterens liv, og afgjort til fordel for fællesskabet, kulturen, hvorfor salg og afskæring af stødtænder også ka virke ret besynderligt, altså medmindre man har mindreværdskomplekser og lort i lommen!
Motor
Johannes V. Jensen kunne ikke ræbe eller raabe højere end jeg naar motorcyklens udblæsning kastes som antediluvianske mammufjerte mellem husmurene.
Bagfra klemmer du laarene om min ende og en god flirt udføres under tordendrøn paa Peter Bangsvej.
Jupiter paa forsædet med tordenkilen i højre haand dræber enhver følelse af mindreværd med brag født i en jerncylinder. Man rødmer ikke i motordress, sensitivitet omskabes til haandgas og alt hvad der ligger indenfor udblæsningens aktionsradius tværes i jorden af støj.
Man er Stalin og Gud paa motorcykel diktator, Jahve og man skal knuse menneskene med sin ubændige kraft. Den guddommelige styrkes udstrækning maales i hestekræfter bølletheden er ligefrem proportional med maskinen slag-volumen.
Giv mig en Harley Davidson og et mord vil betyde mindre end at lægge et brev i postkassen.
- Klaus Rifbjerg, Under vejr med mig selv.
Ugh-ugh-legen omkring pigen bastet til træet, hyggede vi os gevaldigt med dengang jeg var halvanden lort høj og iført cowboyhat med stjerne på. Jeg tror ikke Lise-Lotte havde noget imod opmærksomheden, og vi huskede altid på at binde hende op igen - til fryd og g(l)ammen. Det var meget sjovere at være indianer, det tror jeg også Lise-Lotte syntes, der var et hoved højere end mig og Gino, og havde brune øjne man ku' svømme i og hår hun ku sidde på. Tænk at hun fandt sig i det...;)
mvh Simon
|
|
|
|