1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Howdi Simon ;))
"Ham hertugen med hængemulen" :)))))))))))))))))))
Jo, Rifbjerg og Larsen sammen husker jeg godt :)) ... og tak fordi du fik mig til at genkalde de herlige og netop helt ligefremme samtaler om sang og poesi ... og ikke mindst få mig til at huske Rifbjergs latter Og det var lige netop dén, jeg havde glemt. Latteren, glæden, humoren og glimtet i øjnene ;))
Herligt og helt bestemt et gensyn værd!
https://www.youtube.com/watch?v=5uUtgR5O-G0&list=PL7q7IH7yy5heHyqwgZJQ_-n-JFoZrbcQg
Misundelse er noget af det værste til at skabe og opretholde fordomme, og jeg vil godt tro, at det har været Rifbjergs lod at skulle trækkes med rigtig mange forfatterkollegers misundelse. Fordomme og kassetænkning kommer vi ikke udenom, dem har vi alle på et eller flere områder. Vigtigst er det at ha' øje for sin egen misundelse og egne fordomme, for på den måde at la' sig udfordre til udvikling og en større rummelighed. "Misundelse er sjælens sår" har Sokrates formuleret, og det er der noget om ...
Her har Brian P. Ørnbøl skrevet om misundelse
Invidia (misundelse)
Jeg vil tage alt det, du har, og alt det, alle de andre har Jeg forstår godt, at jeg vil tage det Jeg vil tage alt det, jeg ikke har Jeg har ikke alt Jeg har ikke det, jeg vil tage Jeg har ikke langt igen Jeg vil tage det hele, og du vil tage det, der er mit, og alt det, der er alle de andres Du har ikke alt det, du vil tage, og vi vil alle tage alt, inden noget tager os
Cowboy'der og indianere, Simon ... Joooooo, den er jeg helt med på! Frem med bue og pil, fjer og regndans, bål og røgsignaler 
Humørlige hilsner, Ugh ugh og håndtegn fra RoseMarie
|
|
|
|