1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Her et fra Nis Petersens Nattens pibere: observationer over regnen er dog næppe stilnet af, vandet på Nis’ kasket er identisk med det på vor. Om akkurat duften er den samme, vil en del af os nok bestride, dog er Nis’ danske sommernat også vores, sågar den svimmellyse latter, som der er så hårdt så brug for i tider, hvor man næsten synes at drukne i…
Natteregn
Fald blide regn, fald sagte - giv mulden kraft og højens luft den rene, sommerbagte og æterklare duft. Fald regn i dæmpet brusen, hvisk regn og nyn i susen til alle mine træer, der trives i mit krat, at alle disse midnatsstænk er hjertensglade tårer, som kyssedes til svimlen og fald af sol og kårer den latterlyse svimlen i den danske sommernat.
Blæs blæst – blæs blidt – i blinde, blæs friskhed til min hyttes bænk med myge, vege vinde og regn i sagte stænk. Blæs blæst – blæs op – fanfarer, til natten åbenbarer for alle mine træer, der trives i mit krat, at alle disse lyde i alt det grå og grønne og alle disse dufte, der tumler om min rønne, er den svimmellyse latter i den danske sommernat.
- Nis Petersen, Hohøjdigte.
mvh Simon
|
|
|
|