1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej til dig i bølger af hede ... Hot er det, ja. Overophedningen er nær , og det er jo næsten på kogepunktet af en menneskekrops normale temperaturer det her 
Jeg er lige nu og her næsten tilbøjelig til at overgi' mig til en slags regndans ... sådan som en påkaldelse af noget rent menneskeligt fra oven :)))
ODE TIL REGNEN
Fordi dens nervøse skråskrift iler hen over lyntogets ruder og fordi dens halvgennemsigtige slør svajer foran højhusets lodrette lyshav fordi den græder på mine vegne over dét jeg alligevel ikke kan glemme og fordi den prikker sit efterårshaiku på forruden selvom det straks viskes ud fordi det er en velsignelse at falde i søvn til dens silende sang og eventyrligt at vågne i mørket når den tordner mod bilernes tage fordi den forbinder himlen og jorden i et hemmelighedsfuldt sakramente og fordi den smukkeste kvinde bliver smukkere når den driver gennem det lange hår
fordi man har lov til at være i fred indtil dens store musik stilner af
og fordi dens flydende lys på den sorte asfalt er negativet til dette digt:
Derfor elsker jeg regnen.
skriver Søren Ulrik Thomsen
... og lige sådan glæder jeg mig også til torden-, lyn- og regnvejret, som vejrudsigten tilsiger os i det kommende døgn :)))))))))
Come rain or come shine, synger hun, Monica Zetterlund med Bill Evans i baggrunden ... og her lyder den så i en noget tidligere version med med Billie Holiday
https://www.youtube.com/watch?v=ygczl3nBrU8
... og jeg vil nyde at danse til disse toner i regnen, når den falder ned over os :))
Varme hilsner fra RoseMarie
|
|
|
|