0
registrerede
80
gæster og
1290
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Jaaaaa, Pia
Hun ka' nu noget, som ikke bare er noget. Hun ka' noget med ord og sanselighed, så det ka' mærkes helt ind under huden for så at sætte sig i kødet på én.
"Poesien gør livet rigere. Den sprænger døren og låsene til hjertets blokeringer. Den blæser bekymringen ud af brystet. Dens status er det ufattelige, uden hvilket vi går til grunde." skriver Jørgen Gustava Brandt. Og det er så sandt, som det er sagt! Det vil jeg godt skrive under på :)))
NY MORGEN
Alligevel lyst, står omkring mig betalte fuglefløjt, spørgende mellemgulv besvaret af dig, af dig, formummet alt muligt.
Ordknap rugende varm udover øjnene, dansetrin af klodset gavmild kom igen drikkelige solhjort.
Igenfunden morgenplet med føletrådende i nøgen regn, nærmende bund, silkeblød, då i sin moses lysning mellem storskovens stammer,
Præluderende orgler skudt op af højene, rosa røgblå himmelvertikaler vifter sig ud.
Du, dine områder, fremmed for gotik din solsøjles stimer, blå fugl uden spejle svirrende i stuens lugt af ny maling.
Aksens stage rolig gennem de skrå genlydes mildhed af morgenskove, dæmringers syden af gentagen høstak, de årle møders roterende skjul med havets bestandige nærhed.
Jørgen Gustava Brandt (fra "Etablissementet" 1965)
... og så er der Monica Zetterlund, åh en guddommelig stemme og det dejlige melodiøse svenske. Tak for hende også :)) Hende vil jeg synge med på her midt i hedebølgen ...
https://www.youtube.com/watch?v=ZTwx3juJY3c
Varme hilsner (kan man vist roligt sige!) fra RoseMarie
|
|
|
|