1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Halløjsa her på en søndag med tørvejr 
Tak for Dannyord og ord fra Laugesens pen. De er sådan set begge to en mangel i min "opdragelse" ... Danny kende jeg en smule og Laugesen næsten ikke. Det er altid en fornøjelse at blive præsenteret for nye "gamle" poeter. Sådan som en en lille appetitvækker :))
Nu skal du få lidt mere af Borums herlighed fra digtsamlingen "Sang til dagens glæde" fra 1974. Det første digt er et af de første digte, som indleder samlingen.
Indresang
ordet blev ikke kød ordet blev luft og luften er evindelig mens kødet fryser af
lag efter lag af ord ligger papirtyndt over os op til stjernerne vore små døde brødre
det er tegntiden der er flaksende skygger nu går jeg under mørket nu hvisker jeg dig et navn
ingen er fremmed er ingen som får planterne til at gro man vågner bare her eller et andet sted
det eneste man ved når det er forbi er at det ihvertfald ikke er "som det er"
vinden fra stenskyer vinden fra havskyer her har du nogen ord at stå véd
To
nat, med grønne træer
sætte skuldrene mod mørket standse mørket lade mørket inde fra én selv gennemtrænge mørket
sollys, grå gade, mange menneskers skridt
som et barn på en sandstrand løber mod lyset og marehalmens sølvsværd hugger i lyset går min huds solmylder ind i lyset mens stenene under mine fødder græder lykke i lyset
Grænseliv
lysets sår lægt nat atter som den naturlige tilstand fjendtlighederne bilagt de løgnrøde skyer på flugt øjenråbene løbet tilbage ad hemmelige stråleveje kroppens sang brugt
ssh stille endnu er ingenting sagt lad os lade som om vi vågner om lidt i paradisisk mørke og gir hinanden navne
kald mig fred så vil jeg kalde dig lægedom kald mig læbers stilhed og når jeg kalder dig digt natmål ramt inden vi har søgt hænder som rislende vand lysets sår lægt
God søndag til dig fra RoseMarie
|
|
|
|