0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Ja du ka ikke være sneet inde, men måske tastaturet er frosset, i en fascination over januars vindblæste naturkræfter, som må opleves. Og så kan man ikke sidde stille, foran hvidt papir eller søvndyssende skærme –
Nå uanset, her lidt Schade til din hånd, i hånd med naturens skæggede epos, ka intet gå helt galt – velbekomme:
I SNE
Det fyger om Holmens Kirke. En sort paraply står og stemningsfuldt stille i stormens hvirvel af hvidt snefog omkring to sorte sko, to sorte strømper, en kjole så sort som to.
vidunderligt sorte øjne, som stråler. Klokken er 2. Det ser hun på kirkeuret. En stille ro, skabt af den dunede gade, ligger omkring os to, mens stormen raser. En stille og mægtig ro.
i eftermiddagens svindende lys blinker i disse to store, forjættede øjne , som kærlighed, håb og tro har gjort så store. Hun siger: „Lad os gå hjem i ro og drikke the og tænke.” Og jeg så godt hun lo
i lyset fra gadelygten, som tændtes på Holmens Bro.
*
GLÆDEN
jeg finder glæde i tusind ting, i græsset, der gror på Bornholm. I døgenigt-nætter, hvor regnen tysser, tysser, tysser mit lykkelige sind til ro. Sjæl, du kan leve! Når regnen svinger sit slør gennem nattens mørke.
- Jens August Schade.
mvh Simon
|
|
|
|