1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morgen igen, Simon
Så er jeg her igen, og nu med lidt mere plads på øverste etage :))
Så nu vil jeg passende fortsætte med Jac og det livsglade og livsbekræftende digt "Vi er fandme til", som jeg lovede at fortsætte og vende tilbage med :
smælde af fuld hals smælde af fuld hals,
forover ind i dit liv for overalt springer farver og identiteter frem i en overvældende glæde,
se de smukke kvinder marchere ned gennem gaderne med lyse råb til friheden,
og alle os forfængelige bag afspærringerne der sidder og rubricerer dem i virkeligheder der fortælles igen og igen,
for alting ændrer sig i disse nætter og spontaniteten bliver den eneste reelle virkelighed der også gør friheden til et syn,
af fuld hals synger vi og slår vores sommerhænder igennem parader af sinkende vinduesfag,
og her står vi så og pryder hinanden i venskaber mellem glasstykker og blodansamlinger,
vi føler vi er til som udvalgte genfødte når vi sødt indtager vore pladser blandt de vandrende i byens rå gader,
overalt fyldes gaderne og menneskemængderne er ikke til at skille ud fra de elskende par,
vi er fandme til vi er fandme til,
og jeg gider ikke fortabe mig i pudsigheder men slynger en vidde af mig omkring dine hofter,
og peger ud på alt det vi i dag skal vandre igennem før vi belejrer os endnu en nat med nuanceret fysisk leg,
vi går ind for verden vi går ind for verden,
man snuser rundt og iagttager og snart er man bare en del af alt det som man træder igennem,
og buskenes skarpe celleflader virker helt sørgmodigt glade når de igen får lov til at svippe til vejrs for at blive sig selv,
glas trædes nænsomt ned i jorden og så er der alligevel en og anden der stadig tror at kun menneskene spejler sig selv,
vi går ind for verden og strækker os selv for stædighed for at imødekomme denne udadvendte fylde.
F.P. Jac (fra "Jeg er fandme til", Swing 1979)
Morgenhilsner fra RoseMarie
|
|
|
|