1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej i natten..
Her lidt lyrik i natten: https://www.youtube.com/watch?v=ojIZ61GBHwY
”Hejira” hedder albummet hvorpå sangen her ligger, og er som adskillige andre LP’er fra den tid små rejseoplevelser i en tid du sikkert selv husker inderligt godt. Var til koncert omkring tidspunktet plukket her stammer fra, så det er sikkert taget fra samme tour, og mindes vel hvordan man tavse kom ud fra ”Falkoneren” med ørerne på små pufskyer, og at der gik noget tid før de kom ned igen. Bag ”gryderne” ses magikeren Vinnie Colaiuta, der forinden rejste rundt med Frank Zappa og musik i en lidt anden boldgade, men ligeledes en helt ubeskrivelig koncertoplevelse på den tid.
*
UKENDT UNDER DEN SAMME MÅNE
Jeg skær mig på solens stråler og råber på nat varmen og larmen fra gaden stimler om huden, trykker sorte mærker på halsen tusinder af mennesker går ind og ud af mit ansigt ud på de lange rejser i slingrende togstammer, ukendt under den samme måne et bundt af savn smidt under bænken en glæde kaster mig dybere ind i den åbne dag læderjakken varmer mig læderjakken gløder blåt læderjakken slutter tæt sidder i timer og lytter til dampen der skyller i rør langs gulvet tog river sig løs og standser igen tog river sig løs og standser igen hånden drejer i langsomt farvel hånd river sig løs og standser igen og angst blafrer i de tømte gader byen jager sit nålebundt ind gennem ruden nu sidder der igen en seddel på døren nu er der igen faldet breve ind gennem sprækken om natten tager det jo altid et par timer før hånden bevæger sig roligt og glidende smukt om natten vokser afstandene med mørkets hast en andens mund taler, taler og ånder i timevis bag min pande slå den væk slå den væk nu har jeg igen skrevet nogle ord på et stykke papir nu har jeg igen skrevet nogle ord på et stykke papir står der.
- Søren Ulrik Thomsen, Ukendt under den samme måne, Vindrose, 1982.
mvh Simon
|
|
|
|