1
registreret Arne Thomsen
79
gæster og
114
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Her aner jeg et glimt i Strunges øjne ;) ... på trods af den lidt dystre ilterhed. Her bides der skeer med kameler, der skal sluges, inden mælken spildes, og tårer løber tør ... og det er jo det, han gør ... han tør se, han tør tænke, han tør skrive.
Efter jeg fandt Bazarklippet på YouTube, har jeg kunnet høre hans stemme og se hans blik i ordene. Han bruger stærke ord med en hudløs ærlighed som den største naturlighed. Han er klar i blikket, klar i mælet, og selvom ordene er stærke, bliver de ikke udtalt vredladent eller tøsesurt 
Uh, som den furiekvinde jeg er, kunne jeg nok lære et og andet af ham ... tror jeg :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Jo, du har ret, Simon, vel er vi godt på vej mod både juleeventyr og nissehuer, nytårstale, paphatte, krudt og kugler ... Splitte mine bramsejl 
... og både en slags juleeventyr og nytårstale og snelandskab er at finde i Borums "Digte til musik" ... med glimt i øjet ;))
Eftereventyr
Hun hylede og skreg. - Jeg går ikke med dig! Jeg vil blive her og sørge. Jeg elskede min drage. Dumme ridder, dumme prins! Mig skal ingen befri!
Jeg slæbte hende ved håret ud af hulen og da hun var skrubbet og skuret og lappet måtte hun sendes på højskole før jeg kunne få det halve kongerige.
Hun er blevet mere fredelig med årene, men hun har stadigvæk tilbagefald, hvor hun står helt stiv og med vand i øjnene og tænker på et eller andet voldsomt.
*
Nytår 1995/96
Et år mere, Herre! Jeg ved ikke hvordan jeg skal takke. Et år af sorger og glæder, nærheder og ligegyldigheder, opfyldthed og nød. Et år nærmere min død.
Et år mere af forsvindende drømme og knopper der blev til løv. Et år mere lagt oven i bunken af år der synker længere ned og bliver støv.
Et år mere at samle grunde til at ville et år mere, Herre!
*
Under sneen
falde i søvn i sneen - dækkes langsomt med sneen - forsvinde under sneen -
engang kommer solen og bærer sneen bort og dér ligger jeg og smiler i solen -
https://www.youtube.com/watch?v=WZwr7fZXCi0
https://www.youtube.com/watch?v=KldNw299UAc
Efterårsstormen er vist løjet af ... for denne gang. Så nu kan der igen sættes tændte lys stager i vinduerne med rolige flammer og uden den store brandfare ;))
Levende lyse hilsner fra RoseMarie
|
|
|
|