0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Morn’ RM..
Her lidt mer ordmusik fra den blide punkers kuglepen, og en sand velduft af friskbrygget kaffe under tunge skyer og en rask efterårsvind, herligt! Mon du ligger og krammer hovedpuden til drømme om magtkampe med dræbersnegle…;)
FLØDEBOLLERNES PARADE
Her sidder jeg med min kuglepen, ambitiøse tapeter, velvillige symfonier og råbet fra gaden om mer punk. Jeg er en særlig fisk, en uforståelig men oplevelsesværdig kødhakker, en aerodynamisk klat flødeskum. Derer ingen billeder på vinduet lige nu den latterlige, overlegne tid går sin gang mellem stykker af uformelig sæbe og ønskerne om et mere konsekvent tidevand. Jeg har aldrig haft brug for fjernstyring eller automatgear eller pengenes sødmælk for de sags skyld. Der er så gråt i deres hjerner selv når vi spiller op til dans. Jeg husker de vidunderlige palmer på 4. sal på Østerbro og den hysteriske revolutionsmusiks delikatesseagtige fremskridt. Er den fanatiske slutning nær? Jeg keder mig med vand og nyheder, leverpostej og skiløb. Flødebollernes parade har trættet mig til uendelighed jeg venter nu kun på en ny sol af ukendt farve og de barnlige kvinders sublime gadeoptøjer.
* Dette understående digt, burde nok stå øverst på skærmen når der åbnes for – førhen skatteydernes, men nu journalisternes egne – comakanaler på DR, måske også på Clement Kjergaards eget badeværelsesspejl:
COMA
Denne bevidstløse stats iltapparat er et enestående begreb der ikke findes på andre sprog: hygge. Med et drop af kaffe og sprit ligger nationen her på et sterilt leje af obligatorisk venlighed. En pacemaker af wienerbrød og frikadelle holder det lunkne similiblods sløve tempo. En kunstig nyre af middelmådighed renser det for ånd og niveau mens alle akutte tegn på ægte, radikal poesi negligeres og fjernes ved operative indgreb. Store mængder af kulørt psykofarmaka bedøver og befrier den slumrende befolkning for mareridt om andre liv: Antidepressiv underholdning og placebopop.
*
BLONDINENS LÆBESTIFT
Efter et døgns ubeskrivelige lugte følger nu forsøget på en beskrivelse af de knaldrøde fingres jomfruelige tilstand: En efter en kommer forræderne frem badet i lyset fra utallige batteriers små forbrydelser. Fra byens højeste tårn høres sange om blod og tomater. Efterhånden som indbyggerne når frem til extasen fremmanes hundenes hellige brægen. Enkelte af de oversete sommerfugles allierede ses allerede i færd med at beplante en brillebutik og det forlyder fra franske bagere at de fattige forlystelser vil dominere billedet af blondinens læbestift. Koldt som et bakspejl glider hexen frem gennem gadens tulipaner. Overlegent og kejtet lykkes det hende i et usynligt øjeblik at løsrive den flaskegrønne bevidsthed fra divanernes konkurrerende sjofelheder. I et blåt lys springer månen i luften de hellige ludere har endnu en gang spist de frie fisk.
- Michael Strunge, Vi folder drømmens faner ud, 1981.
mvh & god efterårsdag – julen nærmer sig med raske skridt! ;) Simon
|
|
|
|