1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej RM..
Ja, han er speciel og særdeles dygtig, som en skrøbelig vibrerende membran af hud, der opfanger, intensiverer og sender sanseindtryk afsted som smukke afspejlinger, der straks gør det muligt at være i billederne, ik? Det skrøbelige går igen mange steder, både flossede og sunde nerver i pulserende bybilleder, det er ikke just Nis Petersen der ser udover Lollands let bulede natur med fred i breve og sind ;) Jeg holder af mange digte fra hans og Borums hånd, ja fra flere digtere fra 70’er og 80’erne, en slags EKG’ere; samtidig er der så mange der er væk og mangler, livet sluger og spytter os ud bagefter, intet under vi forbander det engang imellem, vel? ;)
FALD
Jeg har tilbragt døgn i byen i al slags vejr. Jeg har været lysreklamernes skrig i dine trætte øjne og asfalten under din krop. Jeg har været varmens massivitet der svøbte sig tæt om husene, og den lystne vind op under pigernes kjoler. I sommeren. I vinteren faldt jeg som forurenet sne fra himlens frostsorte luftspejl. I efteråret faldt jeg i parkerne, de få visne blade i byen. I foråret faldt jeg som sol og lille legende dreng. I al slags vejr faldt jeg for jeres kærlighed.
*
NÆTTERNE
Disse nætter udenfor samfundet. Vi har fundet sammen sammen fundet et andet liv
Gennem telefoner knitrende kærtegn. På himlen fælles stjerne. Uendelige cigaretter!
Der var en særlig atmosfære fri for kemikalier.
Der var irriterende timeslag i stuerne over én.
Der var fanatiske bilister et sted i forstadens mørke.
Der var lykkelige omstændigheder, neonnætter i Drømmemaskinen.
Der var, endelig, når man var søvnløs uendelige mængder af kaffe.
*
COLLAGER
Antallet af biler i verden er mindre end antallet af celler i min krop. Til alle sider omgivet af himmel til alle tider på vej mod solens expansion. Vi er rejsende i alder og vækst med en stadig større proviant af erindringer og forudanelser. På store lærreder viser vi billeder fra de mest vellykkede år. ved dyb koncentration i timer er det os umuligt at opfange splinter af verdens mulige sammenhæng. Som collager er disse samtaler ført i vuggende toge på rejse under natten. Som kalejdoskoper disse digte i stadig drejning med klodens akse.
- Michael Strunge, Vi folder drømmens faner ud, 1981.
mvh Simon
|
|
|
|