0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Go'morn 
Efter en dag med en skyfri blå himmel , drypper de livgivende og velgørende regndråber ovenfra ... og her er dråberne og det dryppende altid ret så velkomment ;)
Disse nedtegnelser vil indeholde beskrivelser af den helt særlige stilhed som kan opstår, når en fugl netop er holdt op med at synge, den nærhed, der kan forekomme, når noget er ved at forsvinde, og af den tavshed, der høres når et ord netop ikke bliver sagt. Det sekund, hvor én handling lige er afsluttet og en anden netop ikke begyndt.
skriver Nina Malinovski som en del i hendes "Stilhedssang".
... og ja, overgange fra én tid til en anden er et helt særegent mellemrum, som jeg altid nyder og bliver levende i. Jeg er bestemt ikke overgangsmelankoliker. Jeg ser ikke sommerens gåen som en afslutning, blot som en fortsættelse og endda som en kommen og en begyndelse til en anden og endnu skønnere tid ... sensommeren, som lige netop kommer før efteråret, og lige dér hvor farver springer ud i fuld flor endnu engang , og ...
Det ånder himmelsk over støvet, det vifter hjemligt gennem løvet, det lufter lifligt under sky fra Paradis, opladt på ny, og yndig risler ved vor fod i engen bæk af livets flod.
N.F.S. Grundtvig
Stadigesensommerhilsner fra RoseMarie
|
|
|
|