1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Død og Liv
|
Hej Treram.
Jeg ser, du skriver (ikke til mig men til Simon):
Jeg er meget enig i dit indläg og forstår ikke at Arne ikke selv kan se eller vil indrömme at han ikke kan bläse med mel i munden, uden der sker noget. Han dobbelt gardere sig, for at väre på den sikre side, muligvis helt uvidende. Som jeg opfatter dine ord, så synes jeg, de kalder lidt på smilet.
For sagen er jo, at vi mennesker trods vores fantastiske og imponerende naturvidenskab (og anden videnskab) ikke kan slippe udenom at måtte indse at vore sanser, vore apparater og vores fornuft og forstand ganske vist magter meget, men ikke magter at se verdens - universets - virkelig væren (En sådan forventning ville vel også være en slags almen-menneskeligt storhedsvanvid)
Du er jo allerede selv kommet stykke ad dén vej med ordene, du skrev ovenfor i denne tråd:
Og hvad der er grunden til at verden "ER" til og hvorfor, får vi nok aldrig nogen forklaring på - Det er jo netop dét, der får mig til at smile lidt ad de mange vilde meningsudvekslinger om guder og deres benægtelse. For vi taler jo - kort sagt - om noget, vi ikke har forstand på, men hvor alle naturligvis har den spirituelle frihed til at tænke, tro, gætte, ane, fornemme, intuitivt og meditativt (og hvad mere) opleve noget nær hvad som helst. Det svarer jo nærmest til, hvis vi alle var blinde og satte os for at beskrive regnbuens farver. Her kan ingen jo "være på den sikre side"
Så NEJ - jeg blæser ikke med mel i munden, jeg peger blot på vores fælles uvidenhed om noget, der ser ud til at eksistere: den virkelige verdens sande væren.
Det skulle vel ikke være så svært at indse?
M.v.h. Arne
|
|
|
|