0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej, jeg hedder RoseMarie, og jeg er sprogmisbruger Jeg véd det, og jeg er fuld af selverkendelse og vedkender mig gerne mit misbrug , men jeg vil ikke ud af det 
Og ja for søren, svenskerne kan meget ud i poesiens verden. Endnu et digt fra Henrik Nordbrandts "Besøgstid", men her med lidt svenske penselstrøg og et personligt savn efter 100 meter skovens trætoppe 
SMÅLANDSK Birketræer og grantræer står side om side i hver deres verden og krydser klinger over søen med et billede, den besøgende straks forsøger at oversætte til sit eget sprog. for at standse dets vækst. Billedet hedder Sverige, men afstanden mangler så lys og skygge smitter af på hinanden. Skovbundens svampe dufter ikke nær så meget som de lytter. Intet blad falder uden at blive registreret af alle andre. Erindringen synes at komme før oplevelsen selv om enhver kan sige sig selv det modsatte. Men ingen siger noget og selv begynder selv at tvivle på selv. Selv er den besøgendes ufrivillige bagage når flere selv står i kø. Kirkens mur lyser så overjordisk hvid som var den steget op fra en kulmine. Korsene, den sætter i et tydeligere relief er nøgne, så den fremmede mistænker sig selv for at have stjålet deres klæder. De er støbt i jern. Og i septemberlyset står navnene så klart, at man ved, man skal høre dem om natten i sine drømme når man desuden skal vende tilbage for at afmærke de træer, man overså i løbet af dagen på grund af ens hastværk med at flygte ud af skovene.
Godt du stadig kigger forbi herinde, Ole Bjørn ... også selvom det ikke er så ofte.
Novembers novembershilsner i november fra
Rose Marie
|
|
|
|