0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon
Tak for ord og poesi, som ramte plet i besøgstiden og i hjertet ... altid godt at blive ramt og vækket her i det den mørke tid 
Apropos besøgstid, så har Henrik Nordbrandt forfattet en skøn digtsamling, "Besøgstid" for nogle år siden. Digte om at digte og om at drømme og iagttage og tænke og leve og dø, alt sammen skildret med den meget specielle Nordbrandtske sorte, sarkastiske ømhed og humor.
WITTGENSTEIN HJEMME Jeg drømte på et sprog, der var gået tabt om de mange munde, der savnede det. Det var så tydeligt, det de ville have sagt. Nogle gispede, andre nøjedes med at ryge. Min mund var en fiskemund. Det så jeg, da jeg nærmede mig overfladen for at beskrive, hvordan det var at stige op fra den mudrede bund og se bladene falde i dammens vand når solen brød gennem skyerne: September eller måske oktober på det sprog, hvis former var blevet mangedoblet i forhold til dengang ord var forbundet med ting som „pasta“, „delfin“ eller „Wittgenstein“ og fisk opførte sig som fisk. Verberne forekom at være endeløse som lyden af faldende blade og lige så svære at forstå som de var nemme at bøje. Det gjorde vi derfor, så længe bladene faldt og vandet fra bronzedelfinerne lagde sig til hvile i de grå mosbegroede marmorkummer. Opløsningspladsen, forstod man på den besværlige rækkefølge af navne, der trængte sig på var så langt fra at være en lokalitet i byens udkant som man kunne forestille sig og ankom ved hjælp af den beskrevne metode. således lige præcis dér og til tiden.
God søndag hilser lyrikveninden
RoseMarie
|
|
|
|