1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: RoseMarie
Emne: Re: Mellemrummet
|
Hej Simon (og alle andre med interesse for lyrik og musik) 
I går var det fredag, i dag er det lørdag ... og derfor et Fredagsdigt, som det står skrevet af Susanne Jorn :
"Det står skrevet i stjernerne om fredagen At olivenkviste og hvide duer er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At frihedens månehvide lys er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At rød, gul, grøn, blå og violet er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At ikkevold, ikkevold, ikkevold er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At medfølelse og medborgerlighed er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At sindsro og ligeværdige drømme er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At livsglæde, ærlighed, kærlighed er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At svirrende svaler og solsortesang er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At toner i ord, toner i ord, toner i ord er sagen.
Det står skrevet i stjernerne om fredagen At digtets kraft og poesiens magt er sagen."
Fredag gik, lørdag kom, og i morgen bli'r det søndag ;)
... og som en hyldest til Halfdan og til livet som var, som er, og til det som kommer.
Og så lige et enkelt digt mere fra Susanne Jorns håndskrift :
"Som billedhuggeren former stenen fra bjerget, former digteren kvintillioner af ord fra vokabulariets bjerg.
Jeg bruger min hammer og mejsel mens jeg sætter ord på Verden og ordenes begrænsninger ikke findes i bjerget."
Sensommerhilsner i september fra RoseMarie
|
|
|
|