0
registrerede
82
gæster og
1072
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mellemrummet
|
hej til jer to turtelduer
da jeg læste efterfølgende tænkte jeg på mellemrummet, på jer to i mellemrummet, intermezzo med hinanden
"Survival of the fittest" er muligvis ikke evolutionens eneste ledeprincip, men kunne suppleres af et andet, selvstændigt biologisk centralt motiv: afsøgningen af omsorg, spejling og afstemmelse mellem biologiske systemer. Ud fra det sidstnævnte har der udviklet sig differentierede intuitivt kommunikerende fænomener, som vi kan iagttage hos mennesker. I det mindste for menneskene gælder det, at livets hemmelighed ikke består i, at vi for enhver pris overlever, men i, at vi finder andre, der binder vores følelser og længsler og kan gengælde dem spejlende. Joachim Bauer "Hvorfor jeg føler det du føler" Intuitiv kommunikation og hemmeligheden ved spejlneuroner.
I det mindste for menneskene gælder det, at livets hemmelighed ikke består i, at vi for enhver pris overlever, men i, at vi finder andre, der binder vores følelser og længsler og kan gengælde dem spejlende.
at vi finder andre, der binder vores følelser og længsler og kan gengælde dem spejlende
|
|
|
|