1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Af Guds Mund
|
Kære Arne,
Tak for dit bidrag med bl.a. Huxley's ord. Jeg synes, at er god til også at "bruge dine egne ord", en vending du ofte bruger. Så det er et skønt bidrag, du kommer med.
Jeg vælger omvendt at træde i baggrunden. Jeg giver nogle ord, der "ikke er mine", og jeg gør det som anonym. Jeg føler ikke behov for andet. Jeg ønsker ikke at iscenesætte eller manifestere mig selv, som jeg mener, at f.eks. Hanskrist har et behov for (men det kan være, at jeg er urimelig nu og måske endda projicerer, hvilket ville være noget rigtigt skidt og et tegn på manglende selverkendelse, når jeg nu netop hævder, at jeg ikke har brug for at iscenesætte/manifestere mig selv).
Ordene, som jeg citerer, har det formål at stimulere intuitionen og hjertet. Det er ord, der kommer fra et ordløst sted, og - via ord - leder lytteren (hvis hun er parat) tilbage til det ordløse sted. Dette er deres kraft. De tangerer lige "ordverdenen" - og trækker så lytteren med sig ud af "ordverdenen" igen.
Derfor vil jeg ikke bruge "mine egne ord" til at skabe en intellektuel forståelse eller sammenfatning af disse ord. De bør komme drypvis efter min mening, og munden må antage drikkefacon og labbe i sig.
Når jeg "sammenfatter" ordene i en "database", så er det - indrømmet - ikke noget kønt syn. Dette håber jeg på at kunne bearbejde på et senere tidspunkt. Men jeg vil altså gerne have ordene i stedet for at skulle slå op i 117 forskellige værker hver gang.
Endnu en gang: Tak for dit væsentlige bidrag.
|
|
|
|