1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Af Guds Mund
|
Hej Anonym.
Du skriver til mig:
Formålet med citaterne er at skabe en database af citater, hvor man kan hente ord til inspiration og flette dem ind i egne tekster. Det er som at åbne et krydderi-skab. Du blander ikke alle krydderier i én ret. Du udvælger. Stadigvæk kan det være på sin plads at have sådan et krydderi-skab at vælge krydderierne fra. Mit svar: Nu findes der jo i forvejen ganske mange sådanne "databaser" f.x. Bibelen, Bhagavad Gita og Koranen , og enhver kan jo pille "data" ud fra sådanne kilder og bruge dem til at "slå andre oven i hovedet med"  Men hvis du ikke begrunder, hvorfor du har udvalgt, netop det, du præsenterer, så ligner det for mig at se blot en bevidstløs afskrivning, og så mister jeg lysten til sådan "tvangs"læsning. Dertil kommer, at giver du ikke en begrundelse for dit valg, så afskærer du jo egentlig på forhånd muligheden for debat om citatets værdi, og det kan vist ikke være i den oprindelige forfatters interesse? - snarere tværtimod vil jeg mene  Jeg "køber" i hvert fald ikke et "krydderiskab" hvor du uden videre på forhånd har bestemt, hvad det skal indeholde (ligesom jeg heller ikke køber Hanskrists for mig at se noget uklare menneskeforherligende "Hanskristendom").
M.v.h. Arne.
|
|
|
|