1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Af Guds Mund
|
Hej Anonym (Jeg tror jo, at du er Thomas, men så længe du alene kalder dig "Anonym", vil jeg selvfølgelig respektere dét).
Jeg har lige "haft besøg af djævelens advokat", som gerne vil vide, hvordan du stiller dig til ateisme
Du er jo bredt orienteret indenfor mange forskellige religioner og synes at søge det fælles - stort set på samme måde som Aldous Huxley gjorde, hvilket er let for mig at respektere, da jeg også ret meget selv søger sådan, men så er det vel naturligt også at se på ateismen.
Nu er ateisme jo flertydig, idet nogle fremsætter påstanden: Der er ingen gud(er)!, mens andre blot afviser at tro på eksistensen af gud(er), og det er så den sidstnævnte gruppe, jeg tænker på.
For mit vedkommende er det sådan, at der er mange gudsforestillinger, jeg også afviser, men tilbage bliver alligevel for mig en vel nærmest intuitiv men ret uklar oplevelse af noget, hvorom jeg - med nogen tøven - vel godt kunne bruge udtrykket guddommeligt.
Og mit spørgsmå er altså, hvordan du stiller dig.
Det er således ikke citater fra, hvad andre har skrevet, jeg efterlyser, men derimod alene dine egne ord.
Og jeg respekterer naturligvis, hvis du ikke ønsker at svare.
M.v.h. Arne.
|
|
|
|