1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Noget kunne tyde på, at det er nødvendigt at understrege, at hvad jeg skrev efter citatet i mit forrige indlæg, er mine egne overvejelser (Det fremgår faktisk også ganske tydeligt, skulle jeg mene).
Selve det aktuelle citats oprindelse er jeg ikke klar over, men det er mit indtryk, at der er ganske pålideligt både engelsksproget og dansksproget materiale til rådighed.
F.x. har Carsten Nieburgh Afdelingen på Københavns Universitet (sammmen med C.L. Davids Fond og Samling) udgivet bogen:
RUMI før og nu øst og vest Jalal al-Din Rumis liv, lære og digtning ISBN 978-87-7695-054-5
Bogen er skrevet af Franklin D. Lewis, lektor ved Department of Near Eastern Languages and Civilizations på University of Chicago og viceleder af Center for Middle Eastern Studies, University of Chicago. Hans forskningsområder er persisk sprog og litteratur, middelalderlig islamisk mystik, arabisk litteratur, sufisme, iransk religion og baha'i-studier.
Bogen er oversat til dansk af Mogens Bähncke, Birgitte Rahbek og Rasmus Christian Elling.
M.v.h. Arne.
|
|
|
|