1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Hvad får dig til at tro, at der er en virkelig gud, Thomas? Der er ingen tegn på en gudelig indgriben i universet. Det fungerer helt af sig selv efter regler, der ikke har ændret sig i milliarder af år.
Gør det slet intet indtryk på dig, at mere end 5.000 vidt forskellige guder (de seneste optællinger siger mere end 6.000) tilbedes verden over, og alle de troende hævder, at netop deres gud og hans/hendes ord er SANDHEDEN, (som du selv tidligere så fantasifuldt kaldte dig.
Ethvert normalt begavet menneske må da på den baggrund stille sig selv spørgsmålene: Hvad er årsagen til, at jeg tror på en gud, der ikke vil vise tegn på sin eksistens? Hvorfor tror jeg netop på denne gud, og ikke på en af de andre? Hvad foregår der i mine tanker, når jeg åbenbart ikke kan skelne mellem virkelighed og fantasi?
Alting har en virkelig årsag, Thomas. Find den virkelige årsag til din gudstro, så er du godt på vej til at frigøre dig fra troens svøbe, og kan koncentrere dig om at leve et liv i virkelighedens verden og i harmoni med alle andre mennesker.
Mvh
Ole Bjørn :o)
|
|
|
|