1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Hej Thomas.
Du sætter mig virkelig på en prøve her, som jeg ikke magter, men så lad mig tage dem, det er umuligt for mig at fravælge:
"Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!" "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér." "It is the greatest of all lessons to know oneself. For if one knows oneself one will know God, and knowing God, that person will be made like God." "Guds mysteriers astrolabie er kærlighed." "Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud." "Atman, det iboende, evige Selv, er ét med Brahman, al tilværelses absolutte princip; og det endelige mål for ethvert menneske er selv at opdage denne kendsgerning og at finde ud af hvem han virkelig er." "Den erkendende og det erkendte er ét. Jævne mennesker forestiller sig at de skal se Gud, som om han stod dér og de her. Således er det ikke. Gud og jeg, vi er ét i erkendelsen." "Atman gennemtrænger hele universet, men ingen gennemtrænger den. Det er den alene som lyser, universets lys er kun et genskær af den." Ingen af disse kan jeg undlade at fremhæve - så du ser nok mit "problem"
M.v.h. Arne
|
|
|
|