1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Hej Hanskrist.
Du skriver:
det er sørme ikke et spørgsmål om hvad du godkender eller ikke godkender - Jo, det kan du ganske roligt regne med, at det er - for mig!
Der er ganske meget religiøst, filosofisk og psykologisk sludder (set med mine øjne), som jeg kasserer - og det ganske uanset, om du forsøger at gøre dig til dommer her eller ej. Dommer kan du være for dit eget vedkommende, men ikke på mine vegne I øvrigt skrev jeg ikke "godkender" men "godkender på forhånd".
Du har da ret i, at jeg ikke er fastlåst, men tværtimod stadig er "på vandring" - mod noget, som jeg oplever som stadig mere berigende - og rummeligt - samtidig med at jeg godt er klar over, at jeg kun er "på vej", og at jeg kan "fare vild"
Aldous Huxley's bog fra 1945: Den Evige Filosofi har overrasket mig, fordi den siger så mange ting, jeg selv har søgt at formulere - eller kun har opfattet uklart - og fordi den tillige gi'r mig en masse ny inspiration - lige nu især at "jeg er" supplerer "verden er", så begge får langt videre horisonter og meget stærkere intensitet, end jeg før har kunnet opfatte - også selv om det faktisk var indeholdt i mine Kristus Ikón oplevelser, men uden at jeg opdagede det. Ikón-budskabet er, synes jeg, helt enkelt og ligetil, tilgængeligt for enhver - direkte til hjertet - og alligevel er det fantastisk, så meget det rummer. Der er i hvert fald min oplevelse.
Jeg har ingen hensigter om at "gøre mig interessant", men skriver om, hvad jeg oplever - og det hjælper mig videre - det gør også mange af de kommentarer, jeg får.
At det åbenbart irriterer dig, er jo beklageligt, men du har jo den mulighed at undlade at læse, hvad jeg skriver
Desuden ser du jo ud til at være meget begejstret for dine egne overbevisninger. Så må det vel være til at udholde, at andre kan være lige så begejstrede - blot med et andet indhold
M.v.h. Arne.
|
|
|
|