1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi
|
Kære Treram,
Livet er nu mere og andet end bare citater fra filosoffer, en Jesus, "berømte" mænd, det liv nogle fører ser for mig ud til at være nok så ensformigt, man behøver ikke at leve selv, man lever på andres historier og fortællinger, sikken dog et liv, hvad med at prøve at leve sit eget liv.
Skal jeg forstå det sådan, at hvis en anden før dig har fortalt om det at leve et kærligt og uselvisk liv, så afviser du denne måde at leve på, simpelthen fordi en anden har talt om det?
Det lyder underligt ... Måske du kan uddybe, hvad du mener? Du afviser vel ikke ordene, blot fordi de ikke er talt af dig selv?
"Se jer for og vær på vagt over for al griskhed, for et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selv om det har overflod." (Lukas 12, 15)
En anden ting der slog mig var, at man aldrig ser henvisning til noget kvinder har sagt, kvindelige filosoffer eksisterer nok ikke, men ok det er måske fordi kvinden bare er et biprodukt af manden, det "berømte" ribben.
Allerede nu er der i tråden her henvisning til noget, kvinder har sagt. Og der vil komme endnu mere.
Fred, Thomas
|
|
|
|