1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Den Evige Filosofi
Kære Arne,
Linket virker fint på min computer, når jeg skriver det ind i browseren. Men ganske rigtigt så ændres det (af sig selv) til det link, du viser. Måske det virker anderledes på din computer, så tak for dit link.
Det afsnit, du refererer til - "Critical Analysis" - begynder faktisk med ordene:
Citat:
This article's references may not meet Wikipedia's guidelines for reliable sources. Please help by checking whether the references meet the criteria for reliable sources. (November 2009)
Det er jo ikke altid, at de kritiske røster er særligt kritiske. Og det er ikke altid, at de, der påstår at være videnskabeligt anlagte, rent faktisk er det.
Hvordan folk end tager imod Pam Reynolds historie, så finder jeg den smuk - og hendes ord finder jeg inspirerende for hjertet. Og et rent hjerte - tror jeg - fører til den forenende og direkte erkendelse af Gud.
"Salige er de rene af hjertet, for de skal se Gud." (Jesus)
Du skriver:
Citat:
Min fornemmelse - men det er jo kun en fornemmelse - er, at det er mere væsentligt at leve "godt", "ægte", "rigtigt" - frem mod en forhåbentlig dermed mere harmonisk død - "og så ta'r vi den derfra", som politikerne siger
Jeg er enig med dig i væsentligheden af at leve et "godt, ægte og rigtigt" liv, men ikke fordi formålet nødvendigvis skal være en "mere harmonisk død".
Jeg tror på, at et "godt, ægte og rigtigt" liv er for andres skyld, hvilket også tjener ens egen egentlige essens, vores essens, som er ét med Gud - en essens som er evig og overlever den fysiske død. Eller med andre ord: Elsker vi andre, elsker vi hinanden, så ærer vi ikke bare vores medmennesker, men også menneskeheden og den egentlige (med)menneskelighed i os selv.