1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Kræn-P
Emne: Re: Bhagavadgita 2009, 2.del
|
Kære Hanskrist.
jeg får ikke skovlen under dig i denne omgang, …
men det tror du måske, du får – well – vi får se. Men som Goethe sagde: »Wer immer strehbend sich bemüht, den können wir erlösen.« Og bestræbe dig, det gør du sandt for dyden, men det ender nok med følgende konklusion:
»Hemmeligheden ved Hanskrist’s talent er ikke den, at han er så potent, som det menes af visse og somme. Nej, hemmeligheden er snarere den, At han prøver igen, igen og igen For at se, om talentet sku’ komme.«
Så vil du fortsat stå dér og knejse som
»Hanskrist på bakken, som knejser med nakken, og tror han er større end småfolk i kløfter, bli’r gal og vil slås, når man kommer og påstår, at bakker jo bare er omvendte grøfter.«
Kan du nu have en rigtig fornøjelig jul. Jeg vil nu spise julemad og for en tid indtage den holdning, som kommer til udtryk i dette Diapsalmata:
»Jeg gider slet ikke. Jeg gider ikke ride, det er for stærk en Bevægelse; jeg gider ikke gaae, det er for anstrængende; jeg gider ikke lægge mig ned, thi enten skulle jeg blive liggende, og det gider jeg ikke, eller jeg skulde reise mig op igjen, og det gider jeg heller ikke. Summa Summarum: jeg gider slet ikke. (Citat slut)
Med venlig hilsen
Kristian
|
|
|
|