1
registreret
(1 usynlig),
315
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Religion og materialisme
|
Thomas evangeliet: "Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: Jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!"
Nå, men jeg synes, at de ord lyder galt ligesom et storhedsvanvid, fordi: 1. ´Jeg er lyset, som er over dem alle´. Ligesom at dengang konge-profet-ypperstepræst var en autoritet, blev Jesus kaldt for ´herre´. I GT blev NT Gud kaldt for ´Herren´. Og et lys som er ´over´ lyder som en overmagt selvom, at Betlehem stjernen ligesom en sol ses på ´himlen´. Dengang var det forbudt at sige guds navn (Arne, du oh ordbogklog - Hvad er derfor ordet på det, at ´Himlen´ betød´ diskret ´Gud´?). Det var jo Helligånden, som kom ´over´ Jesus. Han kommer ikke over os. Vedrørende dog himmelfarten, så senere til Apostlene kom han ned til dem. Opstandelse og nedstigning tilmed omvendt sådan om Avatarer og profeter (fra bjerget ved skyer), altså frelserskikkelser? Det guddommelige i forskellige skrifter (trosretninger) på Jorden hos folk nævnes.
Hov, du misforstår mig, hvor jeg er enig med Hans K om Thomasevangeliet, fordi det lyder som om, at du opfatter mine ord ligesom, at ham Jesus altså ´kun sønnen´ er ved naturen i et træ og stenen? Jeg er ikke en indianer eller budhist... Kun Gud er overalt men ikke selv som ting og dyr, der ikke kan tale med Ordet - Helligånden - Talsmanden. Gud er også hvor, din bolig er. Gud har en plan om skabelsen. En hele del både ´profetier´ og lignelser handler om god jord med naturens overflod til glæde for hans folk. Men du gentager dit budskab imod menneskehedens for meget begær og grådighed, hvilket eksempelvis Noah, Lot, Jesus og/eller Menneskesønnen netop handler om ifølge min opfattelse. Ja, også Krishna og Budhha. På det seneste oplever jeg alt efter både fortolkning og erfaringer, at en budhist og kristen synes, at vi er ligesindet...
|
|
|
|