1
registreret
(1 usynlig),
315
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Religion og materialisme
|
Hanskrist skriver endnu et indlæg: #44387 - 22/08/2024 13:12 med så mange løgne og uforskammetheder, at han egentlig - set med mine øjne - ikke fortjener et svar.
Jeg vil dog pege på et par ting: Hanskrist skriver:
du forstår ikke verden, begrebet verden fra Nye Testamente, du tror det repræsenterer naturen, men det har det aldrig gjort i en Ny Testamentlig sammenhæng,, her er det skabelsen der repræsenterer naturen,,
verden og eller begrebet verden i en kristen Ny Testamentlig sammenhæng repræsenterer de politiske religiøse voldelige uretfærdige magtstrukturer i verden,,,
det har intet at gøre med naturen når du referer til de kristnes ideer om verden,,,
du sjusker vildt meget Arne,,, og bør undersøge forholdene før du begynder din kritik Min replik: Med disse ord fra Hanskrist bliver det vel klart, at begrebet: Naturen - iflg. Hanskrist - er fremmed for kristendommen. Det er jo netop dét, jeg peger på - og som er årsagen til, at jeg har søgt på et it-leksikon efter religioner, hvor naturen ikke er noget fremmed.
Hanskrist skriver også:
Jeg ved godt at du ikke vil have at gøre med Gud i Kristus - Min replik: Jeg har oplevet det guddommelige i Kristus.
Arne
|
|
|
|