1
registreret
(1 usynlig),
315
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Religion og materialisme
|
Hanskrist skriver i sit indlæg #44386 - 22/08/2024 11:48:
jeg ved godt at mange forsøge at fordreje visse sætninger hevet ud af en sammenhæng fra Nye Testamente og Thomas Evangeliet, i retningen af at der er tegn på panteisme her, men dette er en stor misforståelse - Min replik: Det er jo så Hanskrist's mening - og hans gode ret - ligesom det modsatte er min mening - og min gode ret
Hanskrist skriver i samme indlæg:
når Arne bliver stille i nogle dage og opgiver en debat,,, så kommer der efter nogle dages tavshed, et wikipedia indlæg,,, det er mange år siden jeg opdagede dette forhold,,, hvorfor jeg også kalder Arne for wikipedia Arne,,,
altid sådan et leksikon indlæg han skriver efter at han er gået i stå og har holdt nogle dages pause, og disse indlæg, er gerne en oversigt over religioner hvor ihvertfald buddhismen nævnes og så hinduismen og andre religioner,,, sådan har det været i mange år, jeg vidste at nu når Arne havde været tavst stille i så mange dage, så ville der komme et leksikon indlæg, wikipedia indlæg, og ganske rigtigt det var hvad vi fik,,, Arne nulstiller og begynder igen sin debat aktivitet forfra gang på gang med wikipedia indlæg,,
Arne's inspiration er fra wikipedia, en wikipedia ånd inspiration, og ikke en fra Ånden, Guds Ånd, Helligånden, inspiration,,, men Arne hævder jo også at han ikke har Guds Ånd, Ånden over sig, er grebet og drevet af Ånden, men han holder sig til sin egen og weikipedias ånd, altså menneskets ånd, og ikke Guds Ånd
ud over at wikipedia er en måde at forstå Arne og Arne's synspunkter på, så er dette at han har abonneret på avisen Information også en god måde at forstå Arne på, han gengiver hvad der har været informations ånd og tankegang,,, det er meget tydeligt Min replik: En sådan gang ævl fortjener ikke et svar. Jeg kunne dog godt begynde at overveje, hvad det egentlig er, der motiverer Hanskrist - men opgiver. Jeg er jo ikke psykolog
Arne.
|
|
|
|