1
registreret
(1 usynlig),
315
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Religion og materialisme
|
jeg fik en Åbenbaring for et par dage siden eller en aha oplevelse,
vi kan ikke være åndelige eller spirituelle,, eller der er ingen spiritualitet uden at vi har åndelige erfaringer som fx Paulus beskriver forholdet i 1 Kor 2, som Jung selvfølgelig blev begejstret over at læse,,
SPIRITUALITET: at være grebet af Ånden (Helligånden), at Ånden er over os og driver os som Paulus skriver i Galaterbrevet,, betyder altid også at have Åndelige Erfaringer, Erkendelse (Gnosis) som Paulus beskriver dette overalt i sine breve ----
så GNOSIS - Åndelige Erfaringer og Erkendelse og Viden hører til dette at være grebet af Ånden, drevet af Ånden og at Ånden er over os
dette var min åbenbaring forleden dag,,,
dette er selvfgølgelig sammen med Jung og Paul Tillich og Paulus og de kristne mystikere og det kristne trosliv og dets Spiritualitet, et stort opgør med Arne's agnostiske og panteistiske synspunkter, der er Anti Kristne og Anti Jesus Kristus synspunkter,,, men igen Arne er jo som han sort på hvidt utallige har skrevet det, ej heller kristen. Hvorfor vi ej heller kan forlange at Arne repræsenterer kristendommens religiøse åndelige spiritualitet,, der er fyldt med GNOSIS, Åndelige Erkendelser og Erfaringer
Paulus bliver også kaldt for Erfarings'Teologen. Gnosis Teologen.
mange kærlige hilsner HansKrist
mht Åndelige Erfaringer,, så er der en lige linje mellem Jesus og Paulus og de første kristne og deres trosliv og spiritualitet og de kristne mystikere og Jung og Paul Tillich og ja vores egen HansKrist, alle hævder de stærkt at vi har Åndelige Erfaringer, Erkendelse og Viden,,, altså de afviser agnosticismen og i den trinitariske dynamiske gudsforståelse de afviser også panteismen
Paulus 1 Kor 2 projektet er fortsat med kæmpe succes af Jung, hvorfor vi idag har empirisk videnskabelig erkendelse og viden og bevis for at den kristne Paulinske gnosticisme er korrekt,
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.
Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
Altså de mennesker vi på forstandig måde kan tale med om de her ting, forhold, denne Åndelige Gnosis, Erfaring Erkendelse, er mennesker der selv har disse Erfaringer,,, og at videregive sine Åndelige Erfaringer om hvad Gud i sin rige nåde har givet os i Kristus, er det kristendommen lever og består af, nemlig vores Kristus'Vidnesbyrd
PS:
jeg ved godt dette her er principielt og på et meget højt akademisk niveau,, men jeg skriver det alligevel
den Ansigts Teologi, Doxa Guds Herligheds Teologi vi finder hos Paulus som legitimere og er årsagen til Kristus Ikon Teologien,, afviser en gang for alle panteismen, ihvertfald at kristendommen kan have noget som helst at gøre med panteismen
jeg ved godt at mange forsøge at fordreje visse sætninger hevet ud af en sammenhæng fra Nye Testamente og Thomas Evangeliet, i retningen af at der er tegn på panteisme her, men dette er en stor misforståelse og manglende forståelse den kristne trinitariske Gudsforståelse og dynamik,, der altid er fyldt med Ansigt og person,,,,, og altså aldrig udspiller sig under person niveauet -- dog er Gud transpersonal men dog aldrig i en panteistisk retning,,,, da det ikke foregår under bevidsthedens niveau men over
vi mennesker er ikke noget, men nogen
som Martin Buber smukt har redegjort herfor og som moderne psykiatri og psykologi og neurovidenskab også kan føre bevis for det
for mange er åndelighed at forlade ansigtet og vores sanser der vender ud mod omverdenen,,, men nej dette er regression og skyldes træthed,,, er et menneske ikke overdreven træt, men fyldt med sund og naturlig harmonisk glad ekstrovert livskraft og vitalitet (social engagement),,, kan det magte sit ansigt og naturligt at være oppe i ansigtet,, lyset og tilhøre Guds Herlighed og Guds Herliggjorte og Oprejste/Opstandne Jesus Kristus
I Kristus har vi hele Guds Herlighed og Karisma og Forklarelse (aporpos Forklarelsen på bjerget),, iøvrigt dette Kristus Ikon teologien bygger på eller er grundlagt på ud fra Paulus Brevene
-0-0-0-
når Arne bliver stille i nogle dage og opgiver en debat,,, så kommer der efter nogle dages tavshed, et wikipedia indlæg,,, det er mange år siden jeg opdagede dette forhold,,, hvorfor jeg også kalder Arne for wikipedia Arne,,,
altid sådan et leksikon indlæg han skriver efter at han er gået i stå og har holdt nogle dages pause, og disse indlæg, er gerne en oversigt over religioner hvor ihvertfald buddhismen nævnes og så hinduismen og andre religioner,,, sådan har det været i mange år, jeg vidste at nu når Arne havde været tavst stille i så mange dage, så ville der komme et leksikon indlæg, wikipedia indlæg, og ganske rigtigt det var hvad vi fik,,, Arne nulstiller og begynder igen sin debat aktivitet forfra gang på gang med wikipedia indlæg,,
Arne's inspiration er fra wikipedia, en wikipedia ånd inspiration, og ikke en fra Ånden, Guds Ånd, Helligånden, inspiration,,, men Arne hævder jo også at han ikke har Guds Ånd, Ånden over sig, er grebet og drevet af Ånden, men han holder sig til sin egen og weikipedias ånd, altså menneskets ånd, og ikke Guds Ånd
ud over at wikipedia er en måde at forstå Arne og Arne's synspunkter på, så er dette at han har abonneret på avisen Information også en god måde at forstå Arne på, han gengiver hvad der har været informations ånd og tankegang,,, det er meget tydeligt
|
|
|
|