1
registreret
(1 usynlig),
315
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Religion og materialisme
|
Det får mig til at tro på, at tiden er inde til - fordomsfrit - at være multireligiøs - og dermed stærkere stillet overfor den tiltagende materialisme - med al dens udplyndring og svineri.
Hvorfor forbinder du disse 2 ,,ting,, - åndelighed og materialisme - og fremhæver det åndelige, som et stærkt værn mod materialismen og dens udplyndring og svineri.
Det er da helt ud i hampen, også at du mener, menneskeheden skal være multireligiøs, fordi det tiltrækker dig
Jeg kan slet ikke se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre, og der bliver i allerfald ikke fred på jord af den grund.
Jeg hørte nyligt podcast om Pagtens ark, og ville há skrevet et indlæg om dette, men ordene ville ikke indfinde sig --- men, tanker derfra dukkede op nu, da jeg læste dit skriv.
Moses Gud - eller Moses var - temmelig materialistisk indstillet, som jeg ser det i forhold til Guds hellige bolig.
I biblen står der:
Forordning om indretning af helligdommen
De skal lave mig en helligdom, så vil jeg tage bolig hos dem. I skal lave den nøjagtigt efter det forbillede af boligen og dens udstyr, jeg viser dig. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Mos/25
… og det gjorde de.
Meget guld må de há haft med fra Ægypten, hvis man skal tro fortællingen, kristendommen ,,bygger,, på.
Jødedommen og kristendommen er begge åbenbaringsreligioner, hvor israelitterne - guds udvalgte folk - bar rundt på arken/Gud i ørkenen, og hvor de kristne senere bærer rundt på Helligånden i deres indre.
Legeme skal være som et helligt tempel.
… men troende eller ej, så er det klart, at ændring af holdning til forkert levevis er en beslutning, hvis man har et sådan valg, men tro ikke en eventuel multireligiøs religion vil være fri for mammon.
Mammon som der advares om i bibelen ikke at há kærlighed til - som en afgud.
.
|
|
|
|