1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Guder og det guddommelige
|
Hej Gerth. Jeg ser, du skriver til mig:
Du spørger: "Havde Jesus mon denne respekt, og blev den glemt af os mennesker pga. vores ensidige fokusering på os selv, så vi ikke kan se udover vores egen næsetip?"
Men Arne dog......Vi ved udfra dine indlæg, at du ikke gider den intellektuelle forståelse af Biblen, fordi du ingen viden ønsker om dette, så hvorfor stiller du pludseligt et ´teologisk´ spørgsmål? Jeg er heller ikke uddannet præst. Min replik: Mit spørgsmål gik på, om Jesus alene fokuserede på mennesker og ignorerede "skaberværket" - eller om det var dem, der fulgte ham, der ignorerede. Vi ved jo ikke, hvad Jesus har sagt, kun hvad nogle mennesker har opfattet og bevaret for eftertiden - og findes der dér noget om skaberværkets hellighed? Måske enkelte glimt, men jeg er usikker her. F.eks. det ikke anerkendte: Thomasevangeliet Logion 77:
Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!" Din påstand om, at jeg "ikke gider den intellektuelle forståelse af Biblen", kan jeg ikke bekræfte 
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|