1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: ”Den fuldkomne helhed”
|
Hej Arne
Jeg har siddet og tænkt over nogle ting, for...hvad er det du søger? Du aner et eller andet større...heri er der nok ikke nogle som er uenige. Vi mærker allesammen livets storhed. Specielt når vi sidder om aftenen med en bajer i hånden, eller et glas vin, og kigger på stjernerne, så tænker vi allesammen, hvilken vidunderlig verden. Hvorfor ødelægger vi denne oplevelse for hinanden? Er det ikke det som er spørgsmålet? Når vi begynder at tale om den sande virkelighed, går vi så ikke glip af den sande virkelighed? Som om der var en falsk virkelighed? Bedrager mine sanser mig? Er stjernerne der ikke på himlen? Er det ikke min virkelighed? Hvad er det for en anden virkelighed jeg skal forholde mig til? Hvis ikke denne, hvilken så?
Løven jager antiloppen, er det min skyld? Hvad har jeg at sige i den sag? Skal jeg slå løven ihjel? Udrydde den? Eller bare acceptere dens natur? Hvordan skal jeg forholde mig til denne verden, som mine forældre har sat mig i?
Der er mange spørgsmål...for mig er de befriende. Jeg har ikke skabt denne verden. For mig er det en vidunderlig erkendelse. Måske den vigtigeste?
Jeg er ikke Gud. Jeg har ikke noget ønske om at være Gud. Jeg vil bare være mig selv. Et barn som vandre på vejen...nogle gange i en lille brandert 
Kærlig hilsen
ABC
|
|
|
|