2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
14
gæster og
173
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Har mennesket brug for en Satan/syndebuk?
|
Jeg mener nok, at der er en debat om tro kontra gerninger, ja. Og dit citat fra biblen bekræfter vel, at den debat har været der i snart 2000 år.
Fra Jakob:
Nogen vil indvende: »Én har tro, en anden har gerninger.« Vis mig da din tro uden gerninger, så skal jeg med mine gerninger vise dig min tro.
For en tro uden gerninger er lige så død som et legeme uden åndedræt.
Og jeg er fuldstændigt enig med dig. Jeg mener også, at biblen giver klart svar. Men du er den første kristne, jeg har mødt, som tillægger gerninger betydning. Næsten alle, jeg har talt med, holder fast i, at bestræbelsen på at efterleve det dobbelte kærlighedsbud, aldrig må være en nødvendighed for frelsen.
Frelsen kan nok være en gave fra Gud. Men for at tage imod den gave, må vi tage imod Kristus. Og for at tage imod Kristus som vores Herre, må vi efterleve hans befalinger.
Disse befalinger - og den måde Jesus var i stand til at formulere dem på - er "den uselviske kærlighed". Og Gud er kærlighed.
Nu er det vigtigt at understrege, at der findes forskellige slags gerninger. Nogle fører til frelse, og nogle gør ikke. De gerninger, der fører til frelse, er de gerninger, der begynder helt inde i hjertet, og hvis motiv er næstekærlighed.
Må jeg bede om dine tanker herom? Tak fordi du deltager her på Trosfrihed :-)
|
|
|
|