0
registrerede
11
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Har mennesket brug for en Satan/syndebuk?
|
Kære Sara.
Mit indtryk af dét, du her skriver, er først og fremmest, at du er meget hård ved dig selv, men også at du savner at føle dig elsket.
Du har fundet værdier i "de bibelske sprogbilleder", og det kan jeg nemt følge dig i - dog med den tilføjelse, at de malede bibelske billeder, som f.eks. dette, virker stærkere på mig.
Jeg kunne forestille mig, at en bog, som på dansk hedder "VEJEN", og som er en oversættelse af den engelske bog "The Orthodox Way" - skrevet af den ortodoks kristne engelske biskop Kallistos Ware kunne være nyttig for dig. Den kan lånes på biblioteket.
Og skulle du blive interesseret i Ikoner, kan jeg anbefale Søren Prahl"IKONER Introduktion til den ortodokse kirkes billedverden", som også kan lånes på biblioteket.
Jeg er ikke "troende", men heller ikke "trosfornægter" og jeg holder meget af religiøse idéer - især de ortodoks kristne.
Dertil kommer for mig begejstring over alternativet til "det absolutte intet": At verden er - og at jeg for tiden er en del af den. Det kan jeg godt føle som et kærtegn - uden at kende "afsender"
M.v.h. Arne
|
|
|
|