2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
14
gæster og
173
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Afviger-Forræder-Kætter?
|
Hej Simon. Jeg ser, at min begejstring over, hvad der for mig er et ufatteligt mirakel: Den værende verden overfor alternativet: Det absolutte intet - at denne min begejstring ikke griber dig. Det er så heller ikke min hensigt at "missionere" herom, men dét at udtrykke sig skriftligt, det har virkelig hjulpet mig til afklaring, noget jeg slet ikke ventede - og som jeg er Trosfrihed.dk dybt taknemmelig for Religionerne har jo dogmatiske "skabelses-beretninger", men de overbeviser mig ikke. Og naturvidenskaben har jo absolut intet om, hvordan "intethed" kan blive til "noget", eller om der er andre måder, hvorpå "noget" kan opstå - eller om "noget" tilhører noget evigt, som blot udvikler sig. Noget lignende gælder jo "tiden". Er den altid, som vi oplever den? - også før Big Bang?
Dine afsluttende ord:
Naturligvis forstå jeg hvad du siger og mener, men synes ikke det har stor betydning, idet du i kraft af din forestillingsevne, som jo ikke er ubetydelig, sagtens kan forestille dig ophøret af liv. Jeg vil hertil sige, at jeg faktisk også holder af livet, når det optræder som jer gerne ser det. På en god vens gravsten står der: livet er godt, det mente hun virkelig..;) med skriften på gravstenen, men også med din kærlighed til livet, især når det er som ønsket, minder mig om de af Darwin opdagede livsbetingelse - især mutationer: de tusindvis af misfostre, der er forudsætningen for tilfældige bedre egnede "superfostre". At være et misfoster er jo en høj pris at betale for at være - men kun at være - en maksimalt ydmyg del af "sandhedens mirakel" (Dét havde jeg ikke tænkt på, før jeg begyndte at skrive dette indlæg) 
Mvh. Arne
|
|
|
|