0
registrerede
5
gæster og
166
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hanskrist, jeg skrev:
Du mener så, at de i stedet skulle fokusere på "at i Jesus KRISTUS er Gud kommet os nær som virkelighed gennem HelligÅnden.
Det får mig så til at tænke på, hvor mange af folkekirkens medlemmer, der mon oplever denne virkelighed - og hvis de ikke gør, hvordan det så skal lykkes dem at opleve den.
Det savner jeg et svar på. Og du svarede:
igennem ikke fortsat at identificere os selv igennem fornuften kun og være så én dimensionalt rationalistisk tænkende om alting. Lære at give plads og rum for den religiøse dybdedimension vi altid står i forbindelse til men som vi undertrykker på livet løs. Min kommentar: Jeg har forlængst passeret ensidig rationalisme og har opnået tilstande af hel åbenhed - især i situationer foran en Kristus Ikon. Det har givet mig, hvad du kalder "en religiøs dybbdedimension". Den indeholder for mig guddommelig kærlighed, men ikke noget om Helligånd og Gud - det er - fornemmer jeg - ikke noget jeg skal søge at fatte. Dét, jeg mærker, jeg skal, er at tage imod denne kærlighed og lade den blomstre i mig: Meningen med mit liv
Mvh. Arne
|
|
|
|