annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 5 gæster og 166 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gud

Citat:
Arne:

Hej Tikka.
Jeg synes, det er interessante data, tanker og overvejelser, du præsenterer om den tidlige kristendom.
For mig fører det til stærk tvivl - ikke om Jesus, hans kærlighed og hans budskab om kærlighed - men om stort set alt andet

Imidlertid er "alt andet" - som jeg oplever det - ret så underordnet.
Og jeg kan ikke lade være at tænke, at hvis folkekirken i Danmark fokuserede på den guddommelige kærlighed som inspiration for os mennesker til at elske verden, medmenneskene og os selv med samme rene kærlighed, så tror jeg, det ville stoppe folkekirkens langsomme død.

Ikke et ord om Guds Kærlighed KRISTUS udgydt i vore HJERTER ved HelligÅnden der er givet os.

Ikke et ord om at i Jesus KRISTUS er Gud kommet os nær som virkelighed gennem HelligÅnden.

Ikke et ord om hvem vi er i KRISTUS og hvem Gud er for os som ellers er det allervigtigste væsentlige religionshistorisk set Jesus KRISTUS er kendt for.

Ikke et ord om at i KRISTUS har vi vores SØN'FADER - JEG'DU virkelighed med Gud som Gud Fader gennem HelligÅnden.

Som Kristian Leth siger om hvad du skriver Arne, det har vi jo allerede så rigeligt i humanismen, pladder humanismen hvor man gentager ordet kærlighed uden overhovedet at forstå hvad Kærlighed dækker over i forskellige sammenhænge. Der er nemlig et utal af former for kærlighed. Folkekirkens åndenød og krise skyldes netop at præsterne i alt for høj grad prædike det med kærlighed som du ønsker det Arne, men folk kender jo det med kærligheden fra humanismen og de ønsker idag ægte Guds Ånds Åbenbarings Spiritualitet, ja folk går alene med disse deres Guds Ånds HelligÅndens Åbenbarings Spiritualitet fordi præsterne kun snakker pladder kærligheds humanisme som du gør Arne. Også Kristian Leth peger på det ulogiske i at man ikke kan snakke om Gud og Guds Ånds HelligÅndens Åbenbarings SPIRITUALITET med folekirkens præster. Kommer et menneske til en folkekirke præst med Guds Erfaringer og HelligÅndens Åbenbarings Erfaringer vil præsten sende dette sit sognebarn til psykiater og psykolog (virkelig et tragisk komisk paradoks og hvis dette ikke bliver ændret smutter folk andre steder hen med deres Guds Erfaringer og mange HelligÅndens Ekstatiske Åbenbarings Erfaringer som folk har så go kontakt til i vor tid). Fordi mange af folkekirkens præster løber rundt med samme agnostiske kærligheds ateisme som du gør Arne.

Der er lige så lidt historisk bevis for det med kærligheden du fremfører Arne som det du kalder "alt andet".

Ihvertfald at pille Gud ud af Jesus Kristus som du gør Arne giver overhovedet ingen mening. Din form Gudløshed stemmer ihvertfald ikke overens med Jesus Kristus, så meget kan man med 100% sikkerhed føre historisk bevis for.
Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Nyheder fra DR
Flere områder i Ukraines hovedstad ramt..
06/04/2025 06:35
To britiske parlamentsmedlemmer tilbageh..
06/04/2025 01:29
USA inddrager samtlige visa fra afrikans..
06/04/2025 01:10
Barrikaderet mand udløste politiaktion ..
05/04/2025 23:18
Treårig dreng døde, da han blev ramt a..
05/04/2025 21:51
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Barn smittet med mæslinger mister livet..
06/04/2025 05:41
Et år uden pushere i Pusher Street fejr..
06/04/2025 04:00
Ukraine melder om russisk missilangreb i..
06/04/2025 02:58
USA's justitsministerium sender advokat ..
06/04/2025 02:48
Colombiansk gruppe overdrager våben og ..
06/04/2025 02:03