0
registrerede
4
gæster og
155
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Gud
|
Så man skal ikke tage udgangspunkt i skrifterne, men i vores eksistens og virkeligheden Da det er et skriftsted jeg forholder mig til, må jeg nødvendigvis tage udgangspunkt i dette.
Arne: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. Johannesevangeliets kapitel 3, vers 16. Han når lige at nævne "verden" inden han alene omtaler os mennesker. Jeg får den tanke, at det kunne være Johannes, der ikke får det hele med - bogstavelig talt indskrænker "verden" til "enhver, som tror på ham".
… I øvrigt syntes jeg det er lidt ,,sjovt,, at bruge vendingen, som jeg har lært af Paulus: I følge skrifterne –
Som om det garanterer noget som helst andet end, at det af én eller anden er nedskrevet ... men ikke sådan Paulus brugte det.
Han brugte det til at ,,bakke,, eget udsagn han var i gang med op, selv om det ikke altid lyder som om han selv troede på det - men det gjorde de jøde kristne, og hedninge kristne kendte nok ikke Skrifterne.
.
|
|
|
|