1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Gud
|
Blot en enkelt kommentar til dine ord:
Det handler jo om menneskets forhold til Gud, og i øvrigt også om hvordan mennesket er og kan blive - og så dette - at grundlaget for kristendommen er Jesu død og opstandelse. Min kommentar: Du har jo ret i, at kristendommen stort set alene handler om Gud og os mennesker, mens alt andet ignoreres. Et sted skriver Johannes dog:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. Johannesevangeliets kapitel 3, vers 16. Han når lige at nævne "verden" inden han alene omtaler os mennesker. Jeg får den tanke, at det kunne være Johannes, der ikke får det hele med - bogstavelig talt indskrænker "verden" til "enhver, som tror på ham".
Tilbuddet gælder enhver i følge skriftsted ... så den frie vilje ... Mennesket fra ,,verden,, vælger selv sin dom.
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3 --- Fremhævning er min
Før troen kom, var der ikke noget håb ... At leve efter Loven befriede ikke fra synd og død - kun Ånden gør fri, hvis man altså tror, siger skriften
.
|
|
|
|