1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hej Hanskrist. Al ære og respekt for din paulinske kristendom - sådan som jeg opfatter den i, hvad du skriver i dit indlæg. Jeg hæfter mig ved disse dine ord:
Den virkelighed med Gud der er bundet til Jesus Kristus er stadig virkende i verden efter Jesus død. Hvilket for Paulus er hvad opstandelsen betyder - at vi stadig efter Jesus død kan møde Gud i Jesus Kristus - at hvad Jesus Kristus i kraft af Gud og Guds Ånd virkede og aktualiserede og inkarnerede legemliggjorde i verden stadig er en levende gennem Helligånden "i Kristus" virkelighed vi kan blive iklædt eller der kan vinde skikkelse i os. Og jeg bliver glad overrasket over, så langt jeg kan følge dig.
Imidlertid kender jeg ikke Helligånden - og ej heller Gud - men mine Kristus-oplevelser peger på noget, som jeg må omtale som guddommeligt - velvidende at dette ord er for småt til at beskrive virkeligheden.
Dét, jeg - stærkt men uklart - fornemmer, er en guddommelig kærlighed til universet, til "vores" planet og til alt, hvad der er på den - også os mennesker. En kærlighed, der inspirerer mig til: Kærlighed 
Mvh. Arne
|
|
|
|