0
registrerede
8
gæster og
118
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hej Tikka. Glæder mig over dit Matthæus, Kapitel 9-citat, som jeg godt kendte men havde glemt igen (Mennesker drevet af ondskab erjo "syndere") Du skriver:
… men fint nok at se ,,tingene,, lidt udefra ind imellem … men hvad vil du gøre ved det, ondskaben er jo global. Mit svar: Jeg mener, vi burde søge, hvad det er, der føder ondskab i os mennesker og så vidt muligt fjerne disse årsager - altså så vidt det er muligt at være krimalpræventive. Det eksisterer jo allerede, men det trænger til mange flere kræfter.
Psykoanalyse og psykoterapi kunne opgraderes, og praktisk hjælp til en harmonisk og attraktiv fremtidig harmonisk tilværelse i samfundets fællesskab lgeså (Hvis det lykkes, kan vi tillige reducere en masse fængselsomkostninmger).
Kristendommen har jo motivationen fra Jesus, men forekommer mig at være meget passiv.
Her vil man åbenbart hellere bruge "pisk og gulerod" - arvesynd - til at hverve flere tilhængere Klik på Arvesynd.
Mvh. Arne
P.S.: Du skriver:
He he  Så du ophøjer digselv? Mit svar: Er overrasket over, at det kan forstås sådan, jeg oplever i stedet ydmyghed
|
|
|
|