0
registrerede
8
gæster og
118
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristen Mystik
|
Det helt ufattelige er at jeg i formiddags fik en åbenbaring der stemte med min i forvejen udviklede paulinske "i KRISTUS" Ansigts Teologi og Jungianske Arketype Psykologi.
Jeg arbejdede på at få formuleret min åbenbaring som jeg finder kan deles op i 2 dele og formuleres som her:
1): At vende sig bort fra alt til ét Ansigt er 2): at bevare sig selv stående ansigt til ansigt med alt og alle i verden.
Kort tid efter åbner jeg en bog jeg lige har lånt på biblioteket for første gang, læser de to første kapitler og da jeg skal igang med tredje kapitel tror jeg ikke mine egne øjne, for der står med stort fremhævet skrift følgende:
At vende sig fra alt til ét ansigt er at finde sig selv ansigt til ansigt med alt. - Elizabeth Bowen: "The Heart of the Day".
Et ufatteligt Jungiansk eksempel på Synchronicity.
Min dag har stået i et sjældent smukt forklarelsens fortryllende og meningsgivende lys og perspektiv på alt.
Åh disse guddommelige åbenbaringer og indsigter der er så fyldt med forklarelsens stærke lys og dybe visdom.
-0-0-0-
Her lidt mere om hvordan jeg tænker, min Paulinske Jungianske analytiske redegørelse:
At vende sig bort fra alt til den allestedsnærværende Arketype Person og Ansigt KRISTUS er at kunne bevare sig selv stående Ansigt til Ansigt med alt og alle i verden.
Jeg begrunder altså dette (Paulinsk Teologisk og Jungiansk Psykologisk) med at vi "i KRISTUS" - Arketypen: Guds Billede og Ansigt - der bevarer vi os selv stående seende Ansigt til Ansigt Guds Ide (motiv og billede) eller Arketype overalt i alt og alle.
Er du godt klar over at dette er sort snak og ingen god mening giver for langt de fleste normale sunde raske mennesker og godt for det. Jamen det er også indimellem mærkeligt at blive så optaget af noget der ligger så langt udenfor hvad der giver god mening for folk flest.
|
|
|
|