0
registrerede
12
gæster og
140
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Er man som kristen en Jesu discipel?
|
Den gnostiske urkristendom så tydeligt så tydeligt hos Paulus.
Vi nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt rejser sig mod kundskaben om Gud. Paulus 2 Kor 10,5.
Eksempler herpå:
Per Mollerup - Kristen Meditation og Bøn:
Tillid til Gud får os til at søge kontakt og fællesskab med Ham. Tro er først og fremmest tillid til Gud. Det er i forhold til Gud som i vore indbyrdes forhold. Tillid åbner for fællesskab, men mistro rejser mure. Tillid er en forudsætning for fællesskab både mellem mennesker indbyrdes og mellem os og Gud. Tilliden til Gud giver os lyst til at søge kontakt og fællesskab med Gud i bøn og meditation.
Men ligesom vi i længden ikke kan have tillid til andre mennesker uden at lære dem at kende, sådan kan vi heller ikke fastholde tilliden til Gud og uddybe den uden at lære ham bedre at kende. Tillidsfuld tro på Gud forudsætter og indeholder en erkendelse af, hvem Gud er, og hvad Han vil os.
Vi tror, at Gud ved sin Helligånd er nærværende i os midt i denne verden.
Derfor skal vi ikke vende verden ryggen, men søge klarhed over, hvordan Gud vil, at vi skal leve her, så vort liv med Gud og vort liv med hinanden og den materielle verden bliver en harmonisk helhed præget af Guds livgivende og tilgivende kærlighed.
Bibelens beretninger om menneskers erfaringer med Gud og Guds åbenbaring af sig selv gennem Jesus Kristus er mit åndelige landkort.,,,,
når jeg har fulgt Bibelens kort indtil da, så tør jeg godt uden frygt for at fare vild vandre videre ind i mystikkens land og åbne mig for de erfaringer af Helligåndens lys i vore hjerter og uformidlet personlig kontakt med Gud, vi kan gøre der.
|
|
|
|