1
registreret Arne Thomsen
5
gæster og
144
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Adskille stat og kirke?
|
Personfnidder personfnidder personfnidder som altid fra dig af.
Og tilsyneladende forstår du ikke et ord af en saglig argumentation. Ihvertfald debatterer du ikke. At debattere kræver at man læser hvad modparten skriver og forstår vedkommendes argumentation og svarer derpå, men det gør du aldrig.
Arne:
Hanskrist afviser - så vidt jeg har forstået - Forklarelsen på bjerget, straks efter at jeg nævner den.
Overhovedet ikke, tværtimod har jeg beskrevet hvordan vi må forstå Forklarelsen på Bjerget. Som Paulus kender/ekspert det sidste jeg ville var dog at afvise vores Himmelske Åndelige "i Kristus" Lys Legeme som Paulus skriver så meget om.
Den Forløsning og Doxa Guds Lys og Guds Herligheds Forklarelse der er så fremtrædende hos Paulus kunne jeg da aldrig finde på at afvise. Iøvrigt har jeg skrevet herom i fora Galleriet i tråden Kristus Ikon (1)*. Forklarelsen på Bjerget er en svag afglans af den "i Kristus" Doxa SPIRITUALITET der er så smukt og stærkt beskrevet i Paulus Brevene.
Forklarelsen på Bjerget er derfor også en senere tids teologiske kommentar til Paulus's Spirit Doxa Christology, de ældste kristne skrifter.
Absurd at skulle tro jeg har nogen interesse i at afvise Forklarelsen på Bjerget. Forklarelsen på Bjerget er et forsøg på at matche Paulus, hvilket mislykkes sådan rent SPIRITUELT (Paulus siger tingene meget mere tydeligt), men teologisk bliver Jesus som Messias kontekstet til Gamle Testamente. Hvilket nærmest er et dogme og en mani som skygger for den ægte SPIRITUALITET vi finder hos Paulus - Åndens Apostel pr se lidt sammen med sin elskede fan og elev, forfatteren til Johannes Evangeliet.
hver gang én vender om til Herren, tages sløret bort« – »Herren« er Ånden, og hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er. 2 Kor 3.
Thi Gud, der sagde: »Af mørke skal lys skinne frem,« han har ladet det skinne i vore hjerter til oplysning og til kundskab om Guds herlighed på Jesu Kristi ansigt. 2 Kor 4.
-0-0-0-
Arne:
Det er jo ikke min tro: Verden er et guddommerligt mirakel - elsk verden, der ophidser Hanskrist, nej det er mine Kristus-oplevelser.
En mand der skriver som i efterfølgende dialogboks, kender ikke Kristus, da hvad der står i dialogboksen er så Anti Jesus Kristus agtigt meningsløst nonsens vrøvl at det skriger til himlen:
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,
-0-0-0-
Arne:
Jeg er jo ikke en, der har forstand på menneskers sind, men det er jo tydeligt at Hanskrist ikke befinder sig godt i denne dialog - ja så dårligt at han langt overskrider grænserne for anstændig debatkultur.
Nej du overskrider enhver anstændig debatkultur ved altid at fare i flæsket på mig med alene personfnidder.
Du debatterer aldrig, du nægter at debattere med mig. Straks jeg skriver noget, så har du ingen reaktioner på hvad jeg skriver (jeg har endnu aldrig fået bevis på at du har læst mine indlæg) - du nægter simpelthen at debattere og du forfalder straks til personfnidder - kun at skrive om HansKrist, nøjagtig som dit indlæg her kun er personfnidder og din evindelige "psykologisering" om HansKrist.
-0-0-0-
Du er på dybt vand hvor du ikke kan bunde og du mener at god debatkultur er at vi respekterer at Jesus Kristus er garant for følgende:
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,
Men det er noget selvmodsigende meningsløst vrøvl og ingen kristne i hele verden ville godkende ovenstående.
Det er endda hovedrystende vrøvl og viser at du misbruger og manipulerer med Jesus Kristus - da hvad du skriver er det stik modsatte af hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have beriget verden med.
Du vil både blæse og have mel i munden. Teologisk kan du overhovedet ikke argumentere for dine synspunkter.
Og forklaringen på at du vælger personfnidder overfor mig, skyldes nok dine manglende teologiske evner og dårlige forståelse SPIRITUALITET.
Vor tid er fyldt med mennesker med stor interesse i SPIRITUALITET og ihvertfald en af grundene til at Trosfrihed ikke får nye deltagere skyldes at du fylder alt for meget på Trosfrihed når du ingen SPIRITUALITET overhovedet har.
Hvad du skriver er blottet for SPIRITUALITET. Næsten som om det er blevet en besættelse hos dig at rense alle dine skriverier for den religiøse spirituelle åndelige dimension af vi menneskers liv og tilværelse.
-0-0-0-
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Problemet med evangelierne (deres svaghed) er at de har næsten udelukkende fokus på Jesus alene. Hvorimod de ældste kristne skrifter, Paulus Breve, har fokus på at i Kristus Jesus der kommer Gud til os - der har vi Guds Fødsel i vores liv, som straks afføder vores Fødsel i Gud - de Nye Skabninger vi er i Kristus.
Dette det bærende element i kristendommen eller kristendommens essens eller SPIRITUALITET nemlig vores mystiske "i Kristus Væren" findes næsten ikke i evangelierne hvis vi ser bort fra den store Paulus fan og elev af Paulus, forfatteren til Johannes Evangeliet.
|
|
|
|