0
registrerede
16
gæster og
117
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Adskille stat og kirke?
|
Hej Tikka. Du skriver:
Det guddommelige har jeg forstået på dig gennem tiden er selve væren, og at det findes i alt, selv min pc, og mere jordnært kan det vel ikke blive, selv om jeg syntes det er noget vrøvl, og ja, Jesus – Kristus er udsendt af faderen - det er jo almindelig grundlærdom - for at ,,vi,, kan há fællesskab med ham og faderen, og opnå frelse og evigt liv Mit svar: Ja, det guddommelige - for mig - savner et mere ydmygt og mindre begrænsende udtryk - er miraklet: Verdens Væren. Til daglig er vi selv, vore omgivelser og universet en selvfølge - men det er det jo ikke!!! Det er jo et ufatteligt mirakel! Og det er jo guddommeligt at miraklet eksisterer. Altså: Verdens eksistens - fra det største til det mindste - er et mirakel, og miraklets væren er gudommeligt. Det er egentlig ikke noget, jeg tror. Det er for mig en uomgængelig og vidunderlig sandhed Og den får mig til at elske verden - så længe, jeg er her. Det er denne kærlighed, jeg mødte - og møder - i Kristus - også til mig.
Alt det andet om den fortabte verden, en ny verden og evigt liv tror jeg ikke, det er meningen, at jeg skal bruge tid på at spekulere over. Det - for mig - rigtige er at bruge de kræfter, jeg har til at elske verden - alt hvad jeg kan - mens jeg kan. Og der er jo nok at tage fat på 
Mvh. Arne
|
|
|
|